Na sjednici Učiteljskog vijeća Osnovne škole dr. Franjo Tuđman, Šarengrad održanoj 3. srpnja 2025. godine, učitelji naše škole Kristina Hrubik, Marina Ivanković Teodorović i Željko Dujmović predstavili su stečena znanja i iskustva s međunarodnih stručnih usavršavanja u okviru Erasmus+ projekta (broj: 2024-1-HR01-KA121-SCH-000214743) u sklopu Erasmus akreditacije.
Kristina Hrubik: „Nastava u prirodi – primjeri dobre prakse“
Učiteljica Hrubik održala je izlaganje na temu nastave u prirodi kao suvremenog pristupa učenju, temeljenog na aktivnostima na otvorenom i povezivanju s prirodom. Diseminacija je temeljena na njezinu sudjelovanju u strukturiranom tečaju “Green Innovators: Digital, Artistic, and Intercultural Competences for a Sustainable Future”, održanom od 14. do 19. listopada 2024. godine u São Miguelu (Azori, Portugal), u organizaciji Pedagogical Innovation Centre (OID: E10329243).
Kolegice i kolege upoznala je s primjerima dobre prakse iz svog rada: satima nastave u prirodi, aktivnostima grupe Mali planinari i edukativnim radionicama u sklopu različitih lokalnih manifestacija.
Marina Ivanković Teodorović: „Održivi otoci – vodstvo, obrazovanje i aktivno građanstvo“
Učiteljica Ivanković Teodorović predstavila je diseminaciju sa stručnog usavršavanja “Sustainable Islands: Leadership, Education, and Active Citizenship for the SDGs”, također održanog od 14. do 19. listopada 2024. u São Miguelu. Kroz temu samoodrživosti otočnih zajednica, učiteljica je potaknula kolege na razmišljanje o održivim praksama koje se, iako karakteristične za otoke, mogu uspješno primijeniti i u našem lokalnom okruženju – osobito u pogledu obrazovanja za održivi razvoj i građanskog aktivizma.
Željko Dujmović: „AI za digitalno održivi razvoj“
Učitelj Dujmović iznio je dojmove i primjere s dvaju usavršavanja:
- “Azores Outdoor: Active Citizenship, Environmental Sustainability, Leadership and Positive School”,
- “There’s an AI for That” – održanog u Amsterdamu od 19. do 24. svibnja 2025. u organizaciji Europass Teacher Academy.
Tijekom izlaganja, učitelj je prikazao mogućnosti umjetne inteligencije (AI) u svrhu digitalne održivosti, ukazao na prednosti i nedostatke, primjere dobre prakse i preporuke za učitelje. Zatim, zajedno s kolegama proveo praktičnu radionicu o objavljivanju sadržaja na novoj školskoj mrežnoj stranici.
Diseminacijska predavanja pridonijela su jačanju profesionalnih kompetencija svih učitelja škole i potaknula razmjenu ideja o održivom razvoju, inovativnoj nastavi i primjeni novih digitalnih alata u obrazovanju.





