« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski dan mlijeka obilježava se 1. lipnja u cijelome svijetu, a svrha je isticanje važnosti mlijeka i mliječnih proizvoda u svakodnevnoj prehrani. Tijekom ove godine često smo razgovarali o ekologiji, zaštiti okoliša i tome što mi možemo učiniti za Majku prirodu pa smo spomenuli i mlijeka biljnog porijekla.
Kako bismo obilježili Svjetski dan mlijeka, učenici šestog razreda odvažili su se na slijepu degustaciju sedam različitih mlijeka na satu Hrvatskog jezika. Jedina informacija kojom su raspolagali bila je ta da se u čašama nalaze mlijeka i životinjskog i biljnog porijekla.
Učenici su na početku dobili obrazac koji su ispunjavali nakon svake stanice kako bi pravedno ocijenili sva mlijeka s obzirom na različite kriterije.
Nakon što su degustirali i posljednje mlijeko, ukupne dojmove zabilježili smo na ploču i uočili zanimljiv rezultat.
Najviše ocjene dobilo je kozje mlijeko (koje je bilo u potpunosti popijeno do kraja sata), a kad bi baš morali izabrati jedno biljnog porijekla, učenici bi se odlučili za sojino (za koje su tijekom degustacije mislili da je orahovo), a zobeno i rižino bi vrlo rado zaobišli u širokom luku.
Na kraju smo zaključili da bismo trebali izabrati što kvalitetnije mlijeko jer je takvo najbolje za naše zdravlje, ali važno je i izabrati ono koje nam je najukusnije kako bismo ga s užitkom češće pili.
nastavnica Mia Janiček