« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Boravak u Barceloni i stručna predavanja koja sam pohađala u ožujku 2023. godine u sklopu ERASMUS+ projekta „Osnaženi učitelji, inspirirani učenici“ uvelike su utjecali na moj daljnji rad s učenicima. Tečaj pod nazivom A Satisfying School Experience; Strategies and Skills for Teachers je zaista bio zadovoljavajući na svim nivoima, a primjena usvojenih vještina na tečaju donosi promjene u svakodnevnom izvođenju nastave.
Kao prvu značajniju priliku za iskušavanje naučenog dobili smo pri planiranju i izvođenju terenske nastave u Osijeku s učenicima šestog i sedmog razreda.
Na samom početku putovanja učenici su provjerili potrebno znanje koje će im trebati toga dana i upoznali se sa sadržajima koji slijede rješavajući wordwall kviz na svojim mobilnim uređajima. Tu su imali priliku i izraziti svoje osjećaje i očekivanja vezano za dan koji je pred njima kao i upoznati se s osjećajima prijatelja oko sebe. To je iznimno važno za pozitivnu dinamiku svake skupine koja provodi puno vremena zajedno pa tako i za školsku djecu – upoznavanje vlastitih i tuđih osjećaja i poštivanje istih kao i kontrola vlastite reakcije koja može nakon toga uslijediti.
Stigavši u ZOO vrt Osijek uz prigodni scavenger hunt učenici su imali zadatak pronaći životinju veću odnosno manju od sebe, opasnu životinju, životinju u igri, majku i mladunče itd. Kako je zadatak bio pripremljen na engleskom jeziku učenici su spontano počeli tako među sobom i komunicirati pa je ZOO vrt većinu vremena za učenike bio “English speaking teritory”. Naknadno smo razgovarali o osjećajima koje su pojedine životinje kod svakoga od nas izazvale, koja nas je razveselila, koja je djelovala nervozna u zatvorenom pa nas i rastužila, a koja možda i uplašila. Razgovor o vlastitim osjećajima djeluje na zbližavanje među učenicima i smanjuje mogućnost budućih konflikata i nesuglasica, a utječe pozitivno na razumijevanje i toleranciju.
Šetnja centrom Osijeka, posjet osječkoj konkatedrali i znamenitostima centra grada je većinu učenika upoznala s nekim novim činjenicama koje ranije nisu znali. Tretiranje svakog pojedinca s poštovanjem, pokazivanje zahvalnosti za dan koji teče na željeni način i uživanje u trenutku je obilježilo dan što je izuzetno važno za svako pozitivno komuniciranje.
Muzej školjaka i vodenog svijeta je učenicima omogućio čuti, vidjeti i osjetiti nešto što nigdje drugdje ne bi mogli. Dotaknuli su, ali i držali u rukama iznimno rijetke primjerke školjaka, čuli očaravajuće priče iz dalekih krajeva, vidjeli tisuće i tisuće komada školjaka iz svih krajeva svijeta i na taj se način i sami osjećali dijelom nečeg prekrasnog, velikog, kompliciranog i važnog.
Uslijedilo je opuštanje uz kino - film o djevojčici njihovih godina, njezinim vrlinama, manama, veseljima i problemima nakon čega smo opet imali priliku za osvijestiti vlastite i tuđe osjećaje, probleme i radosti.
Po povratku na nastavu, sat razrednika kao i sat engleskog jezika bili su posvećeni usavršavanju učeničkih IT vještina kao i govornih sposobnosti na engleskom jeziku. Nakon početne rasprave i odluci o odgovarajućem IT alatu kojim će prikazati dan u Osijeku slijedila je izrada prezentacije u alatu Canva uz ponovno ugodno prisjećanje na cijeli dan koji nećemo brzo zaboraviti.
https://www.canva.com/design/DAFjzshgJjY/tL6O2w2TMJLhW-vJmTsyGQ/view
učiteljica Marina Ivanković Teodorović