« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U organizaciji Udruge učitelja razredne nastave Zvono pokrenut je projekt „100. dan škole“. Stoti dan škole obilježava se tradicionalno u veljači u brojnim europskim zemljama, a cilj projekta je okupiti učenike i učitelje razredne nastave u osnovnim školama koji su spremni na nacionalnoj i lokalnoj razini kroz odabrane sadržaje obilježiti ovaj dan u školi. Projekt je ujedno prijavljen i kao međunarodni eTwinning projekt.
Zahvaljujući našim učiteljicama Jadranki Boban, Snježani Groznica, Maji Karačić, Kseniji Zaborsky, Meliti Jurgec i Adrijani Leko kao i učitelju Darku Prskalo te nastavnici engleskog jezika Marini Ivanković Teodorović ovom poticajnom projektu pridružili su se svi učenici razredne nastave naše matične i područnih škola iz Bapske i Mohova. Velika pomoć u pripremanju i realizaciji projekta bila je studentica Iva Lukinac koja u našoj školi obavlja stručno-pedagošku praksu.
Cilj projekta je da učenici kroz niz aktivnosti stječu kompetencije komuniciranja na materinjem jeziku, razvijaju socijalna i građanska prava i dužnosti kao dio zajednice, razvijaju i osvještavaju vlastitu kulturološku dimenziju. Unutar predmetnih sadržaja naš tim učitelja je odabrao sadržaje primjerene učenikovoj dobi kojima se kod njih potiču jezično komunikacijske vještine u izražavanju, društveno humanističke u socijalnim, lokalnim i nacionalnim obraćanjima ostalim sudionicima projekta i tjelesno zdravstvena područja koja su integrirani dio samog projekta. Glavni način učenja u projektu je primjerena i navođena igra te aktivnosti koje same potiču učenike na osvještavanje osobnog i socijalnog razvoja unutar same razredne zajednice. Razvijaju se i aktivne kompetencije građanskog odgoja i obrazovanja.
Bio je ovo dan za pamćenje, dan bez udžbenika, igrali smo se i odrađivali nastavne sadržaje kroz zadatke na vrlo praktičan i zabavan način. Početak aktivnosti učenici su posvetili najmanjima - prvašićima kojima su na poseban način čestitali 100. dan škole. Nakon toga su podijeljeni u skupine krenuli u potragu za blagom. Tražili su u školi 100 zlatnika sa 100 kodova. Iza svakog koda nalazilo se pitanje iz nekog područja: hrvatski jezik, matematika, priroda i društvo, likovna ili glazbena kultura. Učenici su odgovarali na pitanja, pjevali, radili sve što se od njih u pitanju zahtijevalo, a nakon točnog odgovora zlatnik su lijepili u škrinju s blagom. Nakon toga su ih učiteljice upoznale s pjesmom Bećarca kao nacionalne nematerijalne baštine pod zaštitom UNESCO-a i podijelili zadatke: svatko je trebao napisati 2-3 bećarca. Pomagale su učiteljice u pisanju, učenici su se međusobno savjetovali oko rima, neke bećarce smislile su i učiteljice i učitelj (nadahnuti trenutkom), a vrhunac svega bilo je pjevanje napisanih stihova.
Potom su uslijedile aktivnosti engleskog jezika u kojima su učenici prevodili 100 riječi, stavljali ih u kontekst rečenice i zapisivali na mini plakate. Na nastavi matematike konstruirana je i građevina od 100 štapića (kvadar) gdje su učenici dokazali kako su i u najranijim godinama spremni za nove načine učenja i povezivanja ozbiljnih znanstvenih disciplina (STEM područje). računalo se do 100, zbrajale su se kune i lipe, slagale slagalice od 100 dijelova. Pored toga kuharice su ispekle 100 palačinki (i pojelo se isto toliko), učenici odvježbali 100 vježbi, otplesano je 100 koraka (čak i više jer smo kod 100 prestali brojati).
Tijekom rada posjetile su nas ravnateljica, pedagoginja i knjižničarka te zajedno s nama proživjele barem dio atmosfere ovog neobičnog radnog dana.
Sve je bilo u znaku broja 100.
Na bećarac od 100 stihova posebno smo ponosni...i dok ih čitate možete s nama zapjevati:
Stoti dan je priveo se kraju
srce lupa, sjećanja ostaju.